[TAF-lista] Geminidene

Bjerkgård Terje Terje.Bjerkgard at NGU.NO
Fre Dec 15 09:31:11 CET 2017

Jeg observerte hjemmefra fra ca. 06.10 til 06.45. Da var det svært dårlig aktivitet. Grumsete himmel må nok ta noe av skylden, men jeg så bare en sikker geminide, samt en antakelig sporadisk.

Terje

-----Opprinnelig melding-----
Fra: taf-lista-bounces at nvg.ntnu.no [mailto:taf-lista-bounces at nvg.ntnu.no] På vegne av Birger Andresen
Sendt: 14. desember 2017 19:55
Til: taf-lista
Emne: [TAF-lista] Geminidene

Jeg observerte ca 15 min fra P-plassen ved Leira kirke rett etter midnatt i natt. Grumsete himmel, men ikke så verst i området Gemini, Orion, Lille Hund og deromkring. Kaldt med -8C og litt vind.

Resultat 10 Geminider, hvorav 4 veldig fine. Sånn 0 mag pluss minus.

Så en fin en til da jeg gikk fra bilen og inn etter å ha kommet hjem igjen.

Birger