[TAF-lista] Medlemsmøte i morgen i Planetariet: En reise blant stjerner og planeter

Erlend Rønnekleiv erlend.ronnekleiv at eronn.net
Mon May 30 23:55:52 CEST 2022

Jeg minner om medlemsmøtet morgen 30/5 kl 19 i Planetariet. Tirsdag 30/5
kl 19 arrangerer vi medlemsmøte i Planetariet på Vitensenteret, med vår
egen Birger Andresen som stjerneguide. Dette vet jeg av erfaring at
kommer til å bli bra!

*Møt presis.* Arrangementet er utenfor den ordinære åpningstiden på
Vitensenteret. Jeg vil sende en oppdatering i morgen ettermiddag om hvor
lenge dørene vil være åpne.

Sted: Planetariet på Vitensenteret i Kongens gate 1.
Tid: Tirsdag 31. mai kl 19

    *En reise blant stjerner og planeter, *ved Birger Andresen, TAF.

    /_Sammendrag:_ Vi starter på jorda og reiser via solsystemet og vår
    egen galakse med stjernetåker og -hoper ut mot nabogalaksene og enda
    fjernere objekter. På turen vil vi se nærmere på en rekke utvalgte
    objekter som vi passerer på vei gjennom det mangfoldige universet.
    Vi får også gjensyn med mange fine astrobilder tatt av TAF sine
    medlemmer. /

Det blir ingen servering på møtet denne gangen, men vi kan vurdere å
besøke et serveringssted etter møtet for en kopp te, brus, pizza eller
andre forfriskninger.

Dessverre har det blitt dårlig med møter i TAF denne våren.  Vi satser
på å komme tilbake med et mer fyldig program til høsten.

Velkommen!

Vennlig hilsen
Erlend Rønnekleiv, TAF møtekoordinator.