[TAF-lista] Observasjonskveld kl 19:30 i kveld 8/11

Erlend Langsrud erlend.langsrud at inventas.no
Ons Nov 8 17:25:42 CET 2023

Beklager sent varsel, men presterte å sende til feil ta-liste.

Det er meldt klarvær og jeg tar en tur til observatoriet i kveld. Det kan bli gode forhold for deep sky i tillegg til planetene.

Min tanke er å ta en  god bolk med visuell observasjon først.

Etterpå tenker jeg "noe med astrofoto". Den planen er uklar, avhengig av forholdene, hvor mange vi er og hva folk er interessert i.

Ta gjerne med eget teleskop.

Praktisk info:

Adressen er Ny-Jordveien 190, 7039 Trondheim.

Veibeskrivelse finner dere her:

http://www.taf-astro.no/info/observatorium/obs_vei.htm

Hvis man ikke har med tungt utstyr, kjør gjerne til høyre i T-krysset nedenfor observatoriene for å parkere lengre oppe på setra.

Hvis noen trenger skyss, si ifra på forhånd så kan vi prøve å koordinere.

Si gjerne ifra om dere kjører selv og har tid og plass til andre.

Det er mulig å ta buss AtB Buss 74 Flatjord fra Tempe (Avg. 18:33/19:33) til Bratsberg kirke (Ank. 18:50/19:50). Gi beskjed på forhånd om dere kommer med buss så kan forhåpentligvis noen med bil kjøre ned til Bratsberg skole/kirke og hente opp folk.

NB: Det blir fort kaldt, så anbefales å kle godt på seg.

Clear Skies,

Erlend Langsrud

91566302