[TAF-lista] Medlemsmøte i morgen 05.oktober kl 19:00: Terje Bjerkgård om Geologi i Solsystemet

Tom Kristiansen kristiansen.tom at gmail.com
Ons Okt 4 16:33:39 CEST 2023

Tom Kristiansen <kristiansen.tom at gmail.com>
Thu, Sep 28, 7:40 PM (6 days ago)
to taf-lista
Hei alle TAF-medlemmer,

Minner om foredrag i morgen, torsdag 5.oktober med Terje Bjerkgård:
'Geologi i Solsystemet'.

*Tid: Torsdag 05. oktober kl 19:00*

Sted: Auditorium *EL3* på Gamle Elektro, Gløshaugen
Inngang fra O.S. Bragstads plass: https://goo.gl/maps/VwT6zD3qoWP2
Terje Bjerkgård: *Geologi i Solsystemet*

*Vi kjenner den geologiske historien og prosessene som har formet Jorda
ganske godt. Med de mange romsondene som vi etter hvert har sendt ut i
Verdensrommet begynner vi også å få oversikt over de andre himmellegemene i
vårt eget solsystem. I dette foredraget vil jeg snakke spesielt om
vulkanisme, tektoniske prosesser og tilstedeværelse av vann i Solsystemet.
Det er kanskje ikke så mange som tenker over hvordan Jorda fikk vannet.
Planeten Mars var også en vannrik planet i tidligere tider, men er ganske
så tørr nå. Hvorfor det? Til slutt vil jeg diskutere muligheten for liv
andre steder i Solsystemet.*

Med vennlig hilsen,
Tom Kristiansen
Tur- og Møtekoordinator for TAF,