[TAF-lista] Vi ønsker foredragsholdere!

Erlend Rønnekleiv erlend.ronnekleiv at eronn.net
Mon Aug 21 23:36:10 CEST 2017

Hei igjen!

Jeg er i ferd med å planlegge møteprogrammet for i høst.
- Jeg tar sikte på at et av medlemsmøtene blir på det nye planetariet på
Vitensenteret.
- Øyvind Grøn er fast gjest! Denne gangen vil han trolig vil snakke om
Astronomiens historie fra antikken og fram til i dag.
- Geologiprofessor Atle Mørk har tilbudt å holde et foredrag om
Mjølnirkrateret, et meteorittkriater i Barentshavet.

Det fjerde av høstens møter bør bestå av ett eller flere bidrag fra våre
egne medlemmer. Det er selvsagt ikke en forutsetning at dere skal matche
de eksterne bidragsyterne i profesjonalitet. Det viktigste er at dere
har en viss entusiasme og forbereder dere med et tema som dere har lyst
til å snakke om, for eksempel noe dere har opplevd, et prosjekt dere
jobber med, eller en populærvitenskapelig framstilling av et
astrorelatert  tema som dere har lest mye om. Er det noen som har lyst
til å bidra?

Jeg ønsker også forslag til foredrag og møtetema for vårsemesteret.

Vennlig hilsen,
Erlend Rønnekleiv, møtekoordinator for TAF.