[TAF-lista] Nye bilder: NGC7000 og NGC7822

Erlend Rønnekleiv erlend.ronnekleiv at eronn.net
Tis Jan 3 13:50:09 CET 2017

Jeg prøver meg på å svare via den nye TAF-listeadressen
taf-lista at nvg.ntnu.no.

Fargepaletten for gasståken er som følger.
    Rødt = svovel
    Grønt = hydrogen
    Blått = oksygen

Jeg har skrevet mer om disse "kunstige" fargene her:
    http://taf-astro.no/foto/fo/NGC7000-paletter.htm
    http://taf-astro.no/foto/fo/NGC7822-paletter.htm

Erlend