[TAF-lista] Kometer til høsten/vinter??

Per Jonny Bremseth mpkris at online.no
Mon Juli 10 10:22:08 CEST 2017

 Heisann!

    Nå går det fort til stjernene dukker opp på himmelen igjen!
Siste vinter ble en fullstendig fiasko med bare overskyet vær og vind!
   Jeg fikk ikke sett noen av kometene. De var ikke så lyse men kom
nære Jorden. Komet 41P gikk over himmelen uten et eneste av sine
berømte utbrudd.
    Jeg ble så frustrert utover nyåret at det var like før tegneblokk og
blyant ble kastet ut av vinduet, og at å samle frimerker var en
tryggere hobby. Håper at været blir bedre kommende vinter, som jeg
nå ser fram til!
    Ingen rimelige lyse kometer er i sikte til vinteren, men får håpe
at "den Store" ankommer snart!!

    Per-Jonny.