[TAF-lista] Ny komet C/2017 01 ASSSN.

Per Jonny Bremseth mpkris at online.no
Tis Juli 25 11:44:08 CEST 2017

    Hei sann!

    På "Spaceweathergalleriet" med bilder, har Rolando Ligustri publisert et
bilde han tok av kometen fra Australia.
    Det ser ut som om kometen vil komme opp på vår nordlige himmel snart.
Kometen er allerede lys og lett å se i mindre teleskop!
    Jeg har ennå ikke funnet flere opplysninger om den, men jeg leter fortsatt.
Kan dette bli en fin komet utover høsten og vinteren for oss?
    Det vil jo nå etterhvert mørkne utover august, jeg er spent på å høre mere
om hvor lys den er estimert til å bli og bane!

    Per-Jonny.              N.B.;  Jeg kommer trolig tilbake med flere opplysninger!!