[TAF-lista] Komet 41P (T-G-K).

Per Jonny Bremseth mpkris at online.no
Tis Mars 7 13:50:49 CET 2017

Hei sann!

    Kometen ligger nå i stjernebildet "Leo Minor" med lystyrke
på rundt 9.5 mag. og er tilgjengelig for observasjon fra etter
solnedgang og utover hele natten!
    Den 21. og 22. mars vil den passere mindre enn 2 grader
fra M. 97 (planetarisk tåke, "Ugletåken") og M. 108 (galakse).
Dette vil være iallefall et fint fotoprosjekt?

    I kveld blir det vel stjerneklart, så jeg tror jeg vil prøve på
en observasjon av denne ennå litt for svake kometen?
    Håper på et utbrudd fra den når den kommer nærmere
solen!! På bilder kan man se en kondensert falsk kjerne.

    Per-Jonny.