[TAF-lista] Frivillig arbeid i verdensrommet

Nils Tjøstheim nils.tjostheim at gmail.com
Tors Mars 9 09:01:21 CET 2017

[Mulig dette er kjent materie, i tilfelle bare se bort fra e-posten]

Du sitter på sofaen og ser (tvunget eller ei) på noe meningsløst som
Skavlan eller Skal vi danse. Du tenker med deg selv, hva har jeg gjort med
livet mitt? jeg skulle jobbet med verdensrommet og gjort frivillig arbeid
for å realisere mitt fulle potensiale.

Nå har du sjansen til å gjøre begge deler fra sofaen. Logg på
https://www.zooniverse.org/ og delta i frivillig arbeid på blant annet
mange spennende space-programmer. Det viser seg at arbeidet til lekfolk er
veldig nyttig og kan gi bedre resultat enn programvare/eksperter. Hvis du
er heldig så finner du eksempelvis en planet og får da credits i
vitenskapelige papers. :-) #givingback #bethebestyoucanbe #awesome #space
#warmfuzzyfeeling

Nils