[TAF-lista] Fw: Dagens APOD

Per Jonny Bremseth mpkris at online.no
Fre Mars 24 11:05:58 CET 2017

Hei!

    Ja, supert bilde på APOD Terje!!
Jeg håper også at kometen blir tilgjengelig for oss også engang!
    Bortsett fra været, har jeg også et annet problem med observering
av kometen. Den står nesten rett over mitt gamle hode (zenith) når det
har blitt mørkt slik at jeg havner mellom "gaffelen" (med hodet
selvfølgelig)
i en slags felle!! Jeg ønsker meg en dobsonmontering!
    Enten står kometene for lavt eller for høyt.

    Vi får håpe været blir bedre når kometen passerer nærmest Jorden
den 1. og 2. april, men det blir vel årets "april-narr" det også!

    Per-Jonny.