[TAF-lista] Medlemsmøte 20. september i Trondheims nye Planetarium

Erlend Rønnekleiv erlend.ronnekleiv at eronn.net
Ons Sep 6 00:17:38 CEST 2017

Høstens første TAF-møte blir onsdag om 2 uker i Trondheims nye
planetarium på Vitensenteret. Dette er en attraksjon som TAF-medlemmer
definitivt bør få med seg!

Tid:  20. september kl 19.
Sted:  Vitensenteret, Kongens gate 1. https://goo.gl/maps/p143jTh4h8y

MELD DERE PÅ HER:  https://dudle.inf.tu-dresden.de/TAF20sept
.. eller send meg en e-post om at du kommer. Planetariet har 60 plasser.
Det er antagelig nok, men skulle det bli for mange påmeldte så setter vi
opp en ekstra visning.

Planetariet en stor nyvinning for Vitensenteret. Inne i den
halvkuleformede domen, som fyller hele bakgården,  kan man "fly" rundt
på stjernehimmelen, eller vise film i 3D som er tilpasset dom-visning.

Program:
=========
1) Kort intro og demo av mulighetene som Planetariet byr på.

2) Visning av fimen "The man from 9 dimensions" med norsk tale. Filmen
er laget for å tenne nysgjerrighet rundt noen av de mest komplekse og
dyptpløyende spørsmålene om universet, "teorien om alt" og menneskets
plass i det hele. Vi får bl.a. innblikk i tema som Big Bang,
relativitetsteori og strengteori.
Filmen varer i 30 min. Anbefalt aldersgrense er 9 år+, men barn fra 6 år
kan komme inn med følge.

3) Åpent for spørsmål og diskusjon om mulighetene som planetariet gir.
Du kan f.eks. be om en visuell reise til ditt favorittsted i universet.

Som vanlig avslutter vi med kaker og kaffe.

Velkommen!

Vennlig hilsen,
Erlend Rønnekleiv, møtekoordinator for TAF
90015407