[TAF-lista] Medlemsmøte tirsdag 23. januar: Stjernekvelder ved 63° N og 13° N

Erlend Rønnekleiv erlend.ronnekleiv at eronn.net
Tis Jan 16 19:26:29 CET 2018

På årets første medlemsmøte vil TAF-medlem Arun Kamath fortelle om sine
erfaringer med himmelobservasjoner i Norge og i India, og kanskje litt
om de generelle aktivitetene og interessene til amatørastronomer i de to
landene. Her blir det god anledning til å høre om og diskutere
amatørastronomiens utfordringer og gleder.

Tirsdag 23. januar i Auditorium R9 i Realfagsbygget på Gløshaugen
Kart: https://goo.gl/maps/wsfzbNzTsAG2

Stjernekvelder ved 63° N og 13° N - i Trondheim og i Bangalore
ved Arun Kamath, TAF

Sammendrag: Jeg vil fortelle om mine erfaringer som amatørastronom i min
hjemby i India (Bangalore), og sammenligne det med himmelobservasjoner
her i Trondheim. Blant annet vil jeg si litt om forskjellen på himmelen,
og hvilke objekter man kan se på himmelen her i Norge og i India. Jeg
vil også fortelle om aktivitetene og miljøet i en astronomiklubb som jeg
var med i mens jeg studerte ved universitet i India, og dessuten om mine
erfaringer med astrofotografering ved hjelp av et helt vanlig
kompaktkamera på en alt-azimuth montering.

Etter møtet serveres det som vanlig kaker og kaffe/te/brus.

Velkommen!

Møteplanen for resten av våren er som følger:
* 14. februar: "Exoplaneter", ved Stein Wasbø, TAF
* 10. mars: Jubileumskonferanse. Påmelding med deltageravgift.
* April (dato ikke bestemt): Generalforsamling.
* Mai (dato ikke bestemt): "Stjernehimmelens betydning for menneskene
gjennom tidene", ved Marte Bjørnsund, TAF.

Vennlig hilsen
Erlend Rønnekleiv, møtekoordinator for TAF