[TAF-lista] Måneobservasjon i kveld (hvis mange nok vil)

Birger Andresen andresen.birger at gmail.com
Mon Mars 26 18:30:56 CEST 2018

Jeg dra opp til observatoriet i kveld for å se på månen (som har perfekt
fase og står høyt på himmelen i kveld) __DERSOM__ mange nok kommer.
Påmelding til meg via SMS før kl 19:30 til meg på 489 59 933.

Vi starter kl 20:45 HVIS det blir noe av. Sola er da ca 6 grader under
horisonten og det er mørkt nok til månen.

Det blir lite annet å se på siden månen vil lyse veldig mye høyt i sør. Jeg
blir derfor ikke så lenge, trolig 30-45 minutter.

Det er kaldt. Ta på mye klær. Jeg har ikke tid til å hente noen. Jeg kan
dog ta med 2 eller 3 personer dersom de finner veien til parkeringsplassen
på Risvollan butikksenter innen kl 19:20. Si i så fall i fra via SMS hvis
du vil sitte på.

God påske til alle.

    - birger