[TAF-lista] Ekskursjon til observatoriet på Øfsti i Stjørdal

Erlend Rønnekleiv erlend.ronnekleiv at eronn.net
Ons Mars 6 23:49:43 CET 2019

Som nevnt i forrige e-post så tar vi sikte på å få arrangert
TAF-ekskursjon til Øfsti i Stjørdal i nær framtid for å se Onkel Toms
observatorium som vi fikk høre om på TAF-møtet i januar.

*Valg av dag blir væravhengig. *Foreløpig ser både lørdag, søndag og
mandag lovende ut.
Tom kommer til å sende en e-post med flere detaljer om arrangementet,
blant annet veibeskrivelse. *Følg med på TAF-lista!*

*Tom skriver:*
I observatoriet er det 3 ulike teleskop for astrofotografering. Jeg vil
bl.a. vise noen objekter på PC-skjermene live under stjernehimmelen.
Kjernetid fra 1930-2100, eller så lenge folk ønsker å være der. Jeg vil
ha utstyret kjørende gjennom hele kvelden, så det er ingen stengetid. De
som vil ta med egne teleskop og bedrive visuell observasjon kan gjerne
komme fra kl 1800 for å sette opp teleskop i ro og mak.

Vi vil prøve å organisere samkjøring så langt det lar seg gjøre, slik at
de som ikke disponerer bil kan sitte på med de som kjører.

Vennlig hilsen,
Erlend Rønnekleiv