[TAF-lista] Ekskursjon til observatoriet på Øfsti i Stjørdal

Tom Kristiansen kristiansen.tom at gmail.com
Tors Mars 7 23:21:45 CET 2019

TAF Øfsti Ekskursjon væroppdatering, 09 Mars.:

Det siste værvarselet på YR viser *skydekke på lørdags kveld, 09.mars.* Det
kan bedre seg, men siden folk ofte har andre planer for lørdag er det nok
best å "frigi" den kvelden til andre ting og heller satse på ekskursjon *søndag
eller mandags kveld.*

Per nå ser virker mandag 11.mars mest lovende, men vi kan fremskynde til
søndag hvis det blir bra nok. Fra søndag begynner månen å komme frem i den
himmelretningen som er mest spennende for å vise frem stjernetåker.

De som selv vil følge med på været kan følge denne linken til detaljert
time-for-time 2-dagers varsel for Øfsti:

https://www.yr.no/sted/Norge/Trøndelag/Stjørdal/Øfsti~2335560/time_for_time_detaljert.html

Spesielt 'detaljert'-funksjonen gir antatt skydekke og og det er en
funksjon jeg bruker svært mye når jeg skal vurdere været for å starte opp
teleskopene. De stemmer normalt ganske bra med et par timers usikkerhet for
når skyene kommer eller når de oppløses.

I morgen kveld sender jeg ut kjørebeskrivelse og andre praktikaliteter.

Clear Skies,
Tom