[TAF-lista] Merkur transit

Stein O. Wasbø stein at wasbo.net
Mon Nov 4 15:58:49 CET 2019

Hei,

Det stemmerat det er Merkur-transit 11.nov. ja.
Første kontakt (start) er kl. 13:35, fjerde kontakt (slutt) er kl.19:04,
men sola går ned 15:38, så vi får bare med oss de første to timene.
Sola står da ganske lavt i sør-vest (ca. 7 grader over horisonten på det
høyeste punktet under passasjen).

TAF har så vidt jeg vet ikke planlagt noe (ennå). Hendelsen er ikke
veldig gunstig for oss fra Trondheim siden sola og Merkur står veldig
lavt, og siden vi bare får med oss starten av passasjen.

mvh
Stein