[TAF-lista] Mars - oposisjonen 2020.

Per-Jonny Bremseth mpkris at online.no
Sön Aug 9 21:51:08 CEST 2020

Heisann!

Dersom noen i TAF ønsker å gjøre visuelle observasjoner
Med tegning av planetens overflate og ev. har noen
Spørsmål om dette, så stiller jeg meg til disposisjon til å
Svare dere.!

Husk også at en slik oposisjon også gir en unik mulighet til
Å se de to Marsmånene PHOBOS og DEIMOS, men disse krever
Større teleskop for å se. De har en lystyrke på 10.5 og 11,4 mag.,
Men de drukner i lyset fra planeten, da de også ligger nær denne.
De er sikkert synlige i 14-tommeren på observatoriet.

Per-Jonny.