[TAF-lista] Saturn og Jupiter, "HOLD AVSTAND"!!

Stein O. Wasbø stein at wasbo.net
Fre Dec 11 13:50:26 CET 2020

Hei,

Jeg så en sak på dette i Dagbladet her om dagen. Det er visst 60 år til
neste gang de blir stående så tett.

https://www.dagbladet.no/nyheter/har-ikke-skjedd-pa-800-ar/73160312

Her er et bilde fra SkyMapPro (men ikke sikkert det vises på mailinglista):

Som du sier, Per-Jonny, så må man ha god utsikt mot sør-sørvest like
etter solnedgang. Man har ikke mye tid før planetene går ned under
horisonten, dessverre. Litt mer tid har man hvis man befinner seg lengre
sør i landet.

mvh

Stein