[TAF-lista] Betelgeuse.

Birger Andresen andresen.birger at gmail.com
Tors Jan 16 12:25:10 CET 2020

Jeg finner uenighet på nettet om massen til B. Flere sier 15-25 solmasser,
men jeg fant også en på 11. Lavere masse gir lengre faser.   1 år for
neon-fasen var for stjerner med 25 solmasser. Vi får se.

Hadde vært gøy med en supernova så nær da. Fin supernova rest noen år etter
«bang», vil jeg tro.

   - birger

tor. 16. jan. 2020 kl. 12:16 skrev Birger Andresen <