[TAF-lista] C/ 2020 V2, (ZTF).

Per-Jonny Bremseth mpkris at online.no
Tors Aug 11 17:03:33 CEST 2022

Heisann!

Etter noen måneder uten datamaskin , er jeg nå oppegående igjen.
En stor takk til Erlend Rønnekleiv for hjelpen!

Jeg ser at det er fremdeles dårlige tider når det gjelder kometer, men
C/ 2020 V2 (ZTF), som ble oppdaget  2,5 år før Perihel (solnære ), som
Vil inntreffe 8. mai 2023 ser lovende ut.

Kometen blir trolig synlig som et objekt på rundt 4. mag. I prismekikkert
I begynnelsen av 2023. Den har nå en styrke på 11 -12 mag., og den er ved
God  «helse», men den har en lang reise fram til neste år.

Hilsen Per-Jonny.                    N.B.: GOD HELG!