[TAF-lista] [Stjerneskudd] Geminidene

Jørn Dahl-Stamnes ngc226 at dahl-stamnes.net
Tors Dec 14 15:54:48 CET 2023

On Tuesday, December 12, 2023 10:54:34 Birger Andresen wrote:
> Ut å se. Senkveld, natt og morgenkvist. For da står Tvillingene høyt på
> himmelen.

Jeg benyttet meg av anledningen og fant frem solseng, dyne, masse varme klær og tre sykk
speilreflekskamera og dro til Bratsberg.

Etter nesten 3 timer i går kveld telte jeg opp ca 10 svært lyssvake stjerneskudd og kun et
stjerneskydd det egentlig er verdt å nevne.

Som om det var storm så var det i et vannglass, etter min mening - veldig skuffende
oppvisning.

Noen andre som har sett noe (jeg ikke har sett)?

--
Jørn Dahl-Stamnes
homepage: http://photo.dahl-stamnes.net/