[TAF-lista] Fwd: Lagertømming, 50–70 % rabatt på Vixen, Long Peng og Optolyth

Erlend RONNEKLEIV erlend.ronnekleiv at eronn.net
Ons Juni 14 18:05:51 CEST 2023

Hei!

Trondheimsfirmaet Optiline har opphørssalg fordi eieren Jon Arne Sæter
pensjonerer seg. Han selger bl.a. to 70mm Vixen-binokularer til sterkt
redusert pris.

Slike kikkerter er relativt stor og tung (ca. 4 kg) og trenger et
kraftig stativ med en montering på toppen som er tilpasset
binokulærkikkert. Den kan brukes både til landskapsobservasjon og
stjerneobservasjon. Jeg skal være forsiktig med å gi flere råd rundt
dette, siden jeg har lite erfaring med slike kikkerter. Dere kan evt.
google hva som står på cloudynights.com. De fleste kjøper kikkerter der
man bruker bare ett øye når de vil se se på stjernehimmelen, men det er
noen som liker å bruke begge øynene gjennom slike kikkerter.

Hvis dere slår til så bør dere forhøre dere om hvem dere evt. kan gå til
hvis det skulle oppstå en reklamasjonssak. Optiline legges ned ved
slutten av juni.

(Jon Arne Sæterdrev også Kikkertspesialisten fram til nye krefter tok
over den bedriften for noen år siden).

Erlend Rønnekleiv