[TAF-lista] Nye bilder: NGC7000 og NGC7822

Erlend Rønnekleiv erlend.ronnekleiv at eronn.net
Tis Jan 3 13:54:28 CET 2017

_Litt oppklaring:_ Punktlisten på websidene som jeg reererte til kan
muligens være forvirrende, siden den sier at både hydrogenlyset og
svovellyset er rødt. Dette er altså fargene fra gassene slik de vikke
sett ut i virkeligheten (hvis øynene våre var følsomme nok). På bildet
har jeg byttet til kunstige farger for at mans kal kunne se forskjell på
disse to gassene.

Erlend