[TAF-lista] tidevann og jordskjelv

Per Arne Bakken perbakken at gmail.com
Tis Feb 7 12:00:59 CET 2023

Man skal vel heller ikke glemme at klimaendringene vil kunne påvirke
jordskjelvaktiviteten. Det har smeltet 3,5 billioner tonn med is på bare
Grønland det siste tiåret. Dette vil medføre at jordskorpa der vil løfte
seg betydelig etter hvert og spenninger i jordskorpa vil kunne forplante
seg langt avgårde.

-Per Arne