[Trondheim] Vurdering av rom-alternativer

Gunnar René Øie gunnarre at nvg.ntnu.no
Mon Oct 27 19:43:21 CET 2008

Her er en oppsummering av fordeler og ulemper med de forskjellige
rommene som IDI kan tilby oss:

Vi må bestemme oss innen onsdag.

> IME og ITEM sier de ikke har noen rom å avse til oss, men IDI har
> noen alternativer (se under).
> Forespørsler er sendt til Student-TV og Studentsamskipnaden. Har
> purret på forespørselen til NT-fakultetet. Ingen av disse har svart
> ennå.

NT-fakultetet har som jeg fortalte sagt "nei".

Student-TV har ikke avgjort om de skal flytte ennå, men lokalene de er
i tilhører Studentsamskipnaden. Jeg kommer til å gi samskipnaden litt
lengre tid på å svare, men dette blir nok på lengre sikt. På kortere
sikt må vi se på hva IDI kan tilby:

> Det er fire alternative rom som IDI kan tilby NVG:
>
> ITV-164:
> Like over gangen fra IDI sin ekspedisjon, i IT vest. Rommet er litt
> større enn det vi har nå. Avlangt. Meget sentralt.
> http://www.ntnu.no/etasjeplan/nyfysikk/1/plan.jpg

Veldig synlig på godt og vondt for de som jobber på IDI.

+ Litt større enn rommet vi har nå
+ Lett tilgjengelig og synlig for de ansatte og studentene.
+ I samme bygningskompleks som lager og samme bygg som maskinrom.
+ IDI kommer til å beholde dette rommet på lang sikt.
- Men det at rommet er veldig synlig gjør også at andre på IDI kan ha
lyst på rommet og prøve å skvise oss ut.
- Vi må kanskje vise mer hensyn ved bruk av stereoanlegg? (Vet ikke
hvor bra lyd-isoleringen er.)

> I sentralbyggene, 2. etasje (over stripa, ved PVV):

Felles for alle rommene:

+ Mer tilgjengelig for de studentene ikke går på IDI.
Nært PVV som kan være et pluss eller et minus.
+ Mindre konkurranse fra andre på IDI om å få rommet. Disse rommene
brukes ikke så mye nå.
- (stort minus) det kommer til å bli en ny romordning på NTNU som gjør
at IDI nok vil gi fra seg rommene ved Stripa, og da faller vi også ut
som en slags nisse på lasset. Det spørs bare hvor lang tid det vil ta.

Disse rommene er også mindre enn det vi har nå, bortsett fra 229 som
jo MUG har.